Google visitkort er en virksomhedsprofil som vises i Google søgningerne. Visitkortet vises ude i højre side i Google søgninger og hjælper personer der søger din virksomhed med at bliver klogere på din organisation.

Her er tre eksempler på danske Google visitkort:


Her er et udsnit af information du kan vise:

  • Virksomhedslogo
  • Virksomhedsnavn
  • Sociale links og ikoner
  • Adresse
  • Grundlægger
  • Medarbejdere
  • Hvilke services / produkter sælger du
  • Generel kontaktinformation
  • Specifik kontaktinformation fx. support / salg / hørehæmmet
  • Kommende eller tidligere begivenheder
  • Læse om dine produkter
  • Produkter du som virksomhed søger som fx. boliger
  • Afdeling evt. med eget logo, åbningstider etc.

Udover at være utrolig praktisk så er et Google visitkort også visuelt fængende idet den fylder halvdelen af skærmen på en desktop søgning. På mobilen er visitkortet også ret synligt, hvor du kan se virksomhedsnavn, logo, telefonnummer og klikke for at se mere.

Hvordan får jeg et Google visitkort?

Det er relativt nemt at få et Google visitkort. Til en start kan du udfylde din information i Google Business og oprette en Google+ side til din virksomhed. Dette kan give dig et visitkort som indeholder:

  • Åbningstider
  • Google kort
  • Hjemmeside
  • Beskrivelse

Udover Google Business kan Visitkortet også trække data fra Wikipedia, Tripadvisor, Google reviews, aktiebørs og sikker mange andre steder.

Hvis du ikke ønsker en Google+ side og din hjemmeside bruger WordPress så kan du som en start installere pluginét SEO by Yoast hvor du kan uploade dit logo og skrive dit firmanavn. Hvis du ønsker mere information kræver det en lidt større indsats.

Du kan bruge følgende kode her og indsætte den i <head> sektionen af din hjemmeside som tilføjer logo og sociale medier:

<script type="application/ld+json">
{ "@context" : "http://schema.org",
"@type" : "Organization",
"name" : "[organization name]",
"logo" : "[logo image url]",
"url" : "[website url]",
"sameAs" : [
"https://twitter.com/[username]",
"https://www.facebook.com/[username]",
"https://www.linkedin.com/company/[username]",
"https://plus.google.com/[username]/posts"
]
}
</script>

Bemærk at det sidste sociale link ikke afsluttes med et komma. Når du har tilrettet din nye JSON-LD kode er det en rigtig god ide at teste den.
Test din JSON-LD kode her

Hvornår registrer Google mit nye visitkort?

Der er ingen garantier for om eller hvornår Google opdaterer søgesiden med dit nye visitkort. Du kan dog forsøge at fremskynde processen ved at bede Google om at genindexere dit site.

Det gør du ved at søge på din hjemmeside med Google Bot Fetch tool her.
Re-index dit site med Google Bot Fetch Tool
Bid mærke i at dit Google visitkort kan se anderledes ud i forskellige søgninger. Brug dette link hvis du vil tvinge Google til at søge på Google.com fremfor .dk

Få hjælp til at få et Google visitkort!

Du er også velkommen til at tage kontakt til mig og få hjælp til at opsætte dit Google Visitkort.