Opera Hedeland

Ny og moderne hjemmeside til Opera Hedeland.

Opera Hedeland ønskede at lancere en ny og mere moderne hjemmeside, i forbindelse med begyndelsen på en ny sæson af sine verdenskendte operaforestillinger .

Projektet

KUNDE: Opera Hedeland

TYPE: Kultur og natur

DESIGN: Moderne

CMS: WordPress

Se hjemmesiden

Løsningen

Opera Hedeland ønskede i forbindelse med begyndelsen på en ny sæson af sine verdenskendte operaforestillinger, at lancere en ny og mere moderne hjemmeside.

Ideen om at gøre hjemmesiden billedbåret opstod hurtigt, da Operaen har skabt et væld af smukke forestillinger og oplevelser som fortjente at komme i centrum. Samtidigt trængte hjemmesiden også til at blive simplificeret, med mere overskuelig navigation og hurtig adgang til de vigtigste informationer.

Helt konkret er hjemmesiden derfor reduceret fra 28 sider til 9 sider, udover den lange historik af operaer igennem en snart 20-årig periode. Samtidigt er farveprofilen også blevet simplificeret og farverne tjener nu til at lede øjet mod det vigtigste først.

En mindre men vigtig detalje var at skabe hurtig adgang til billetsalg som blev løst med et konstant tilgængeligt link til billetsektionen, som vises på alle sider.

Den imponerende historik af årlige operaer fik også en mere visuel præsentation og er blevet sjovere at gå på opdagelse i.

Se den tidligere hjemmeside på billedet herunder.