XTREME
Hjemmeside til forskningsprojektet XTREME
Projektet
KUNDE: IT-Universitet
TYPE: Informerende
DESIGN: Futuristisk
CMS: WordPress
Løsningen
IT-Universitetet havde i forbindelse med opstarten af et nyt EU Horizon forskningsprojekt brug for en hjemmeside der formidlede om projektet.
Hjemmesiden er designet med udgangspunkt i grafisk designer Tine Vognsen’s visuelle identitet. De blå gradienter er et gennemgående tema sammen med den kraftige rød-orange accent farve der leder opmærksomheden til de vigtigste fokuspunkter.
Da XTREME projektet spænder over en 3-årig periode var det vigtigt at hjemmesiden kunne udvikle sig i processen. I den forbindelse blev 3 overordnede faser identificeret, så hjemmesiden er tilpasningsdygtig og brugbar i hele perioden.
Udover at formidle nyheder og forskningspublikationer ses også et overblik over de 14 partnere i projektet. Disse vises i et interaktivt kort og understreger samarbejdet på tværs af Europa.
Hjemmesiden blev først designet i prototypeværktøjet Figma hvorefter den blev implementeret i WordPress. Designet er moderne og futuristisk, imens det formidler projektet til de vidt forskellige målgrupper som inkluderer alt fra forskere til privatpersoner der interesserer sig for Mixed Reality.
Fun fact: Kvinderne med VR briller i en Operasal er udviklet af Brand Rocket specifikt til XTREME projektet i et AI billedgenererings værktøj.