Discus Communications

Fornyet hjemmeside og visuel identitet.

Discus Communication havde behov for, beskrevet med sine egne ord, at "tage sin egen medicin" og forny både deres hjemmeside og den visuelle identitet.

Projektet

KUNDE: Discus Communications

TYPE: Virksomhed

DESIGN: Agency

CMS: WordPress

Se hjemmesiden

Løsningen

Discus Communication havde behov for, beskrevet med sine egne ord, at “tage sin egen medicin” og forny både deres hjemmeside og den visuelle identitet.

Det blev til et samarbejde med Brand Rocket som stod for webdesign og grafiske designer Helle Harder (Monotone) som stod for den nye visuelle identitet.

Resultatet blev en moderne hjemmeside, hvor cirklen i Discus’ logo blev inspiration til at skabe runde former, som bærende element i designet. Da Discus har en imponerende pallette af ydelser blev udfordringen at fremvise alle ydelserne på en overskuelig måde. Resultatet blev 6 overordnede ydelser med hver sin oversigtside med navigation til underydelserne.

Da tekstforfatning er en central kernekompetence hos Discus skulle hjemmesiden selvfølgelig have en overskuelig blogside hvor medarbejderne kunne publicere deres artikler.

På trods af at hjemmesiden er 100% skræddersyet til Discus er den bygget med brugervenlighed for øje og er nem for Discus’ medarbejdere at opdatere, redigere og administrere i hverdagen.